Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Exkrement a environment

Je to o exkrementech a ekologie za vlasy popotahované. Vlastně je to o psích hovínkách a igelitu. Tedy taky o papíru a chráněné dílně. Prostě o selském (ne) rozumu.

Psí exkrement a ekologie rozumu zbavená

Váhal jsem, do jaké rubriky toto téma  patří , když by se dalo říct , že je to vlastně o exkrementu , možná by se sneslo i eufemisticky o  hovínku , tedy psím.

Na letní dovolené jsem si všiml , že sáčky na psí výkaly nejsou všude stejné  jako u nás , respektive že v Mníšku je mají mikrotenové , kdežto my v Tanvaldě papírové. Pak jsem si začal všímat víc i v okolních obcích  a papír je v menšině. Nejsem opravdu žádný obecní diskutér ale napadlo mě , že se tomuto  okrajovém tématu na radnici nikdo nevěnuje a tak jsem vznesl dotaz , máme na to na stránkách města sofistikované dotazní okénko. Využil jsem ho poprvé v životě.

Dotaz byl o tom, že sebrat hovínko do papírového sáčku je možné jen za sucha, z pevného podkladu a ještě za předpokladu , že exkrement není  jaksi tekutějšího skupenství. Logicky tedy pejskaři používají své mikrotenové sáčky , které umí sebrat hovínko jakékoliv konzistence i z těžkých terénů jako je tráva nebo sníh. No a tak mi přišlo logické , že by město změnilo nevyužívané papírové sáčky za igelitové , jako v okolních obcích. Nebyla v tom kapka drzosti nebo ironie, prostě jeden odstaveček.

Odpověď mě ale udivila. Prý máme papírové sáčky kvůli tomu , že se celý svět igelitu zbavuje a my se k tomu stavíme čelem. Ke všemu prý správný pejskař nosí igelitové sáčky  s sebou , protože je znalý zákona a ví, že exkrementy se sbírat musí. Ty papírové sáčky  navíc pomáhají nějaké chráněné dílně , kde je vyrábí. Tečka.

Zíral jsem na tu odpověď a nechápal to ani málo. Takže město nabízí ke košům papírové sáčky, přestože ví , že jsou z 80% nepoužitelné. To dělají proto, že takto svádí litý boj s environmentálními aspekty  a jaksi už nevadí , že stejně hovínka končí v tom nenáviděném igelitu. Obec ale nabízí papír , takže je z obliga. Igelit používají nezodpovědně a neekologicky  pejskaři. No a ještě je radnice přátelská k chráněné dílně , varianta poslat ji peníze přímo či nakoupit od nich něco smysluplnějšího je asi moc složitá. Z mého pohledu by bylo lepší nedávat ke košům raději nic, papír totiž vlhkem ztěžkne, stačí když zaprší nebo napadne sníh , utržené sáčky pak leží odfouknuté v okruhu desítek metrů a technické služby je z kapes poplatníků uklidí, tedy časem, tedy většinou. A  matematicky vzato , hovínek je pořád stejně a počet igeliťáků k jejich likvidaci nutně také. Jde tedy prioritně o čistotu ulic a trávníků nebo ne? Jsem jen prostý horal...

Proč mi to ,sakra , připomíná řešení problémů na vyšších úrovních a v širším kontextu , než jsou sáčky na výkaly? Vlk je otylý a koza je také přecpaná, vše ale v mezích zákona a tak nějak, po bolševicku , prsama k problému , hlavně darmo nezatěžovat úřední mozek nějakou selskou propagandou.

Takže mám dilema, můj pes vypustí exkrement do trávy. Papírovým sáčkem to prakticky řešit nejde, pejskaří ví a ostatním doporučuju to zkusit.  Igelit nemám používat. Hovínko v trávě nechat nesmím a hlavně nechci. Tak tam stojím a říkám si , že ten život stojí za ….exkrement

Autor: Petr Petříček | pondělí 2.12.2019 16:36 | karma článku: 16,10 | přečteno: 385x
  • Další články autora

Petr Petříček

Homo moto

Nebude to povídání o politice , coronavirech ani běžencích. Taky to nebude o vztazích, sexu, penězích nebo pedofilech. Pokud jste perex článku dočetli až sem, tak vězte, že to bude o jedné stopě.

4.3.2020 v 16:06 | Karma: 10,16 | Přečteno: 263x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Rozchod (?)

Zkoušeli jste si někdy vymyslet dialog ? Je to na první pohled snadné , o přímé řeči jsme se všichni učili. Mně to ale přišlo v povídkovém období docela složité , tak posuďte sami.

1.3.2020 v 9:48 | Karma: 9,56 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Co Čech , to muzikant?

Plkání o tom, proč mladí nehrají na kytaru a proč to s muzikou mají , jak to mají. No a jestli se to mění s věkem nebo už jsou kostky vržené.

20.2.2020 v 16:05 | Karma: 19,64 | Přečteno: 425x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Vichr z hor.

Zvedá se hrozný vítr, držte se pevně, nebo nás to taky odnese. Podívejte, Karlu už vítr odnáší, chyťte ji někdo !

10.2.2020 v 15:09 | Karma: 15,28 | Přečteno: 341x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Suchej únor.

Okurková sezóna v zimě je logicky hloupost. Zima bez sněhu ještě větší a to jsem už pár zim za půl století v Jizerkách zažil. Tak co s tím? No suchej únor , přece . To je téma!

4.2.2020 v 15:24 | Karma: 14,58 | Přečteno: 525x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Hygiena ztracených duší

Příběh o čistém vínu ve vztazích a kapce optimismu na dně sklenky. Taky trochu o sociální bublině a zprofanované krevní skupině lidí, co se neznají a přitom vlastně ano...

22.1.2020 v 16:48 | Karma: 10,04 | Přečteno: 236x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Poklad náčelníka civilní obrany.

Povídka stará asi 20 let , za tu dobu jsem jí chtěl několikrát prohnat klávesou Delete , nakonec díky mé nízké sebereflexi přežila a tady je .

16.1.2020 v 17:19 | Karma: 16,24 | Přečteno: 448x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Post vánoční trauma

Svátky obžerství máme za sebou a dlouhou pouť k redukci kil před sebou. Tedy ne všichni , odhaduji ale,že 62,86 % ano. Tak nám většinovým tlusťochům držím palec a za rok zase něco na toto téma napíšu , možná jen opíšu...

3.1.2020 v 15:04 | Karma: 13,45 | Přečteno: 258x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Stoletý stařík ví své.

Není mi sto a patrně nikdy nebude , občas si tak ale připadám. Nemám sílu spálit mosty a pást ovce někde mimo civilizaci , musí to být ale fajn , užít si zase jiné stádečko.

19.12.2019 v 18:44 | Karma: 16,22 | Přečteno: 436x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Moucha

Detektivně laděná povídka Moucha není tedy právě moc vánoční ale problematiku smrčků, kaprů a obdarování řeší v této době téměř každý. Moucha je vlastně trochu o obdarovávání , jde jen o úhel pohledu pozůstalých a jedné mouchy...

15.12.2019 v 13:20 | Karma: 8,30 | Přečteno: 166x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Dým z cigaret a drsní policajti.

Také jste si toho už všimli? Bez dýmu z cigaret se žádná novodobá detektivka prostě neobejde. Když běží titulky, pálí mě oči a mám načichlé vlasy i přes obrazovku.Po reportáži s prezidentem či senátorem Kuberou a jdu do sprchy.

10.12.2019 v 16:10 | Karma: 19,54 | Přečteno: 985x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Jak jsem (ne) byl milionářů blbé.

Jsem už moc starý na to dětsky drásavé těšení na dárky pod stromečkem , je to škoda ,vím. Když se vám ale uvolní prostor pro obdarovávání blízkých v nečekaně jiných finančních horizontech , máte o čem přemýšlet, tedy snít.

8.12.2019 v 12:20 | Karma: 35,14 | Přečteno: 3190x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Buřty , pivo a nenávist.

Tak jsem konečně jako ti , co se jim často vysmívám...mám slámu v botách a plkám tady nevyžádané politické kecy na koledu. Pan Hapka mi doufám z obláčku odpustí zneužití jeho krásné písničky.

4.12.2019 v 17:51 | Karma: 21,15 | Přečteno: 818x | Diskuse| Politika

Petr Petříček

Závislost

Teď budu za vizionáře...tuhle povídku jsem napsal v době, kdy mobily v podstatě začínaly v masovějším měřítku, takže půlka "devadesátek". Bral jsem to tenkrát jako velkou fabulaci a z dnešního pohledu je to jen ušmudlaná realita.

30.11.2019 v 14:08 | Karma: 12,45 | Přečteno: 301x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Motorkáři mezi sněhovými vločkami.

Tenhle článek nemůže být úplně objektivní, protože na motorce jezdím 40 let. Obsah je tedy lehce tendenční , což je standard i v závažnějších tématech. Napsat jsem to ale musel...

28.11.2019 v 16:27 | Karma: 10,12 | Přečteno: 264x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Dobrý skutek

Opět jedna šuplíková povídka. V létě ji na ČR2 přečetla H. Pawlowská ,ale trochu ji zredukovala. Tady je tedy celá a třeba Vás pobaví.

24.11.2019 v 20:10 | Karma: 15,01 | Přečteno: 339x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Mikeš s Ankou

K této povídce mám zvláštní vztah.Napsal jsem ji před mnoha lety, ti dva existovali a patřili do místního koloritu . Jejich opravdový příběh jsem fabuloval. Zhruba 10 let po sepsání tohoto příběhu je přejelo auto...

23.11.2019 v 8:57 | Karma: 17,13 | Přečteno: 324x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Muž v realitě domácnosti paušalizací zbavený.

Často slýchám klišé jemnějšího či hrubšího zrna, které posouvá muže do rovin, které jsou na hony vzdálené realitě. Takže dámy, ženy a dívky...všechno je jinak.

20.11.2019 v 16:26 | Karma: 22,80 | Přečteno: 594x | Diskuse| Společnost

Petr Petříček

Balada - pyromansky – platonicko – hasičská

V mé první knížce " O ženách , mobilech a broucích v hlavě " vyšla tato básnička. Naivně hloupá a zamilovaná až po uši.

19.11.2019 v 22:15 | Karma: 11,12 | Přečteno: 196x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Petříček

Taková malá poudačka z Jizerek o kecech na koledu , cinkání klíči a bambilionu chvilek

Svoboda je v poslední době hojně nadužívané slovo a každý si ho překládá do jazyka svého kmene.Svobodu volby podstupujeme každý den. Z těch střípků svobody je pak naše opravdová svoboda, nebo jen tříděný skelný odpad.

19.11.2019 v 7:51 | Karma: 27,37 | Přečteno: 988x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 566x
Formou inzerce jsem : 53, sš, 184cm, 85 kg , živím se jako technik v jedné sklárně. Baví mě motorky - endura , mám rád kolo, lyže, kytaru, knížky a psaní.

Napsal jsem dvě knížky, ta první se jmenuje " O ženách, mobilech a broucích v hlavě" (Motto 2004) a  ta druhá  " O ženách, mužích a skřítcích v hlavě" ( Bor 2011) Obě jsou známé zejména v naší ulici.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy