Jak jsem (ne) byl milionářů blbé.

8. 12. 2019 12:20:15
Jsem už moc starý na to dětsky drásavé těšení na dárky pod stromečkem , je to škoda ,vím. Když se vám ale uvolní prostor pro obdarovávání blízkých v nečekaně jiných finančních horizontech , máte o čem přemýšlet, tedy snít.

Příběh vánočně detektivní.

Asi před čtvrt rokem jsem se přes internet zúčastnil jakési loterie a to zejména proto, že byla pod oficiálními křídly Microsoftu a byla mi doručena hodně blízkým člověkem. Myslím, že v okamžiku odeslání jsem na to ihned zapomněl.

Na začátku prosince mi přišel mail od Microsoftu..a blahopřáli mi k výhře v jejich předvánoční loterii, ta suma byla v Librách a brala dech.

Jenže jsem už celkem velký kluk, denně dostávám spousty spamů v práci i doma, viděl jsem mnoho pořadů typu Černé ovce , jsem myslím docela průměrný vzorek populace v čemkoli. Takže...první vyhodnocení? Nesmysl!

Pak trocha zvědavosti, komunikace spíš jen ze sportu pouze v angličtině...a ono to začalo vypadat jinak. Detektivka v reálu. Nechtěli po mně žádné číslo konta, žádné zaslání peněz, jen jméno a adresu k doručení cenné zásilky - výhra byla formou vánočního šeku.V hlavě mi to začalo šrotovat a racionálno se začalo prát s fantazií...a tak jsem si řekl, proč ne? Má to celé reálný podklad? Má! Může se někdy štěstí unavit? Stává se to! A tak jsem si snil. Byl to nakonec moc pěkný týden a byl jsem poprvé v životě na chvíli v roli Ježíška ( já Kelt )

Takže jak začít porcovat tu šílenou sumu? Zjistil jsem si, jak velkou zaplatím daň...nejsem žádný amatér! No..stát si smlsne...

Děti prioritně , jasně. Obě holky by obdržely po milionu, co by s tím udělaly by byla jejich věc, ale slyším určitě dusot kopyt..,možná cestování? Kluk taky milionek...ale zatím bychom ho spravovali my , ještě není ekonomicky na výší, jako jeho otec bambilionář čekatel. Uff, nejdůležitější rozporcováno , to by bylo, děti jsou za vodou...,můžu se v klidu zabít na motorce.

Manželka je už teď bohatá tím, že má mě,to dá rozum, ale její soukromá karta s milionkem by ji v kabelce slušela .

Mamka! Půl milionu(zatím) a nabídka bydlení v našem novém domě,co na jaře postavím , peněz už bude dost.

Sourozenci? Sestře i bráchovi pět set tisíc na dlaň a oběma rodinám tak po dalším půl milionu, ať se pak s dělením pro své děti poperou sami. Manželčině rodině bych poukázal tak milion, možná milion a půl , dělba na drobné by byla jejich válka , pochopitelně.

Ex wife bych koupil auto,malé,šikovné a v kufru by mělo třeba voucher na dovolenou , jsem velkorysý pracháč...

Kamarádům bych se snažil dát něco , co si běžně v tak vysoké kvalitě nekoupí. Takže by to začalo kytarami, lyžemi, motohadérky a dovolenými končilo. Jsem prostě grand...

No a pak samozřejmě charita! Tam bych ale tápal a musel si někde nechat poradit. Uvolnil bych na to půl milionu. Nejraději bych dal něco místní nemocnici ( ruka i ledvina po karambolu na motorce fungují skvěle ) a pak co nejvíc adresně do dětských domovů - tady v republice ( Afriku ať řeší jejich místní výherci loterií ) Psí útulek by dostal šek na Acanu tak na rok provozu.

V práci bych udělal pořádnou oslavu a během čtvrt roku tam skončil. 10 let je dost a změnu už opravdu potřebuji. Konečně bych mohl dělat něco, co by mě třeba moc dobře neživilo, ale hodně bavilo.

Proč jsem se propsal až sem? Proč tak konkrétní pitva? Protože to byl krásný týden a moc bych vám ho všem přál. Zkuste si to snění někdy pod dekou.

S vizí nesnesitelného bohatství bych chtěl udělat všem radost, užít si to ježení a opravdu jsem krom toho baráčku na (žádnou vícegenerační haciendu ) a pár milionu na kontu (pro případ nouze a kompenzace budoucího nízkého platu ) všechno rozdal a moc bych si to užíval! V lesklých magazínech na křídovém papíře píšou unisono pracháči, že prachy nepotřebují , ale že jim mamon dává svobodu, no ne?

Jenže jak jistě tušíte, jak šel čas, situace se s maily vyjasnila. Konečně přišli s fintou a jádrem pudla toho podrazu. Dál nechtěli číslo konta ani nechtěli nic poslat, ale chtěli jen zaplatit kurýrní službu, která mi osobně musí doručit ten šek a stojí to dle rychlosti od 300 do 400 Liber. Ano, pochopili jste jako já v tu chvíli, že je to celkem sofistikovaný podfuk a Ježíšek nebude.

Nakonec se mi podařilo přes známého zjistit, že je to sice v Čechách novinka, ale na Googlu je to už jako podvod popsané..včetně neplatných“ microsoftových“ serverů a včetně zneužití ( jinak existující ) kurýrní služby cenin. Dokonce bylo prý i fungující spojení do Londýna , mysleli na všechno.

Takže..jsem dál chudý, ale mám za sebou týdenní život virtuálního boháče . Vlastně těm podvodníkům děkuji a nezlobím se ani trochu. Že je to nesmysl jsem podprahově věděl celou dobu. To rozdavačné snění bylo ale zajímavou exkurzí do svého dětského koutku mozku a byla to zábavné a pošetilé zároveň. A vy, mí blízcí , nebuďte zklamaní, že ta fyzická - materiálně finanční stránka jaksi nedošla naplnění. To nejdůležitější je láska, zdraví a to vám přece přeju průběžně a jde to i bez šeku od Microsoftu.

Váš Ježíšek z Nemanic

Autor: Petr Petříček | neděle 8.12.2019 12:20 | karma článku: 35.14 | přečteno: 3190x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jiří Kačír

V USA je standard jen 10 dní dovolené ročně a ne každá firma nabízí volno o všech svátcích

V posledních letech jsem se několikrát zajímal o možnostech práce v USA. Na toto téma jsem četl řadu názorů a článků, realita pracovních podmínek v této zemi mi trochu vzala iluze.

29.3.2024 v 16:04 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 18.33 | Přečteno: 254 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 145 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 566

Formou inzerce jsem : 53, sš, 184cm, 85 kg , živím se jako technik v jedné sklárně. Baví mě motorky - endura , mám rád kolo, lyže, kytaru, knížky a psaní.

Napsal jsem dvě knížky, ta první se jmenuje " O ženách, mobilech a broucích v hlavě" (Motto 2004) a  ta druhá  " O ženách, mužích a skřítcích v hlavě" ( Bor 2011) Obě jsou známé zejména v naší ulici.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...